poniedziałek, 22 czerwca 2015

mazowieckie i zabytki - DNW

Dziś ostatni wpis w ramach projektu Dziecko na warsztat II. To już drugi rok za nami pełen pomysłów i wycieczek. Ostatni warsztat to jak zwykle dowolność... ale nie nie do końca. Tym razem mają być zabytki. Więc i będą u nas.
Zapraszam do zwiedzania Warszawy i okolic.
Zaczynamy od prezentacji książek - na początku bo to one nas pokierowały dalej.

Najpierw trochę sobie poczytaliśmy o zamkach
 Potem zabraliśmy się za rozpoznawanie miejsc w których już byliśmy :)
 Potem postanowiliśmy zobaczyć je znów na własne oczy.

My zwiedzaliśmy w innej kolejności ale Wam zaproponuję tak:
Dzień 1
Łazienki Królewskie.
Zwiedzanie zaczynamy ze spotkaniem z Janem III Sobieskim. Królem którego spotkać można przy ul. Agrykola w okolicach ul. Myśliwieckiej
Król ma widok na Pałac na Wodzie do którego od razu się udaliśmy. Pałac udało nam się oglądać z poziomu wody - wszystkim Wam polecam ta 10 minutową przejażdżkę :)
Pałac na wodzie udało nam się zwiedzić. Okazuje się że w czwartek zwiedzanie jest za darmo więc nie wydaliśmy na to ani złotówki - mieliśmy więc na lody!
Pałac został wybudowany na życzenie Króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. To tu artyści zapraszani byli na obiady czwartkowe. Byliśmy w tej sali - cudnie tam jest!
Tuż obok pałacu jest też amfiteatr -zasiedliśmy tam na miejscu króla i czekaliśmy na pokaz. Pojawił się cudny paw, ale nie pochwalił się swoim cudnym ogonem.
Idziemy dalej. Udajemy się do białego domku. Mały cudny budyneczek, który przetrwał prawie nie naruszony do naszych czasów.
Tuż obok możemy zobaczyć też Wodozbiór - miejsce gdzie gromadzona była woda, oraz Starą Pomarańczarnię. Jak by byliśmy była jeszcze zamknięta. Dziś już jest otwarta. To miejsce pełne rzeźb w którym Król przechowywał drzewa egzotyczne podczas zim.
Wracając przechodzimy jeszcze obok chińskiej alei - warto tam się na chwilę zatrzymać.
Dzień 2
Zamek Królewski
My w środku go nie zwiedzaliśmy - ale wybieramy się tam już od dawna. Udało nam się zwiedzić Arkady Kubickiego i przejść po Starym Mieście.
Rok temu byliśmy na zorganizowanej wycieczce z przewodnikiem. Polecam Wam takie zwiedzanie :) link do wycieczki tu KLIK
Dzień 3
Zamek w Czersku - pisałam o tym ostatnio.
To tylko 40 minut jazdy samochodem od Warszawy. Zamek warto zwiedzać w weekend - wtedy nie tylko będziecie mogli zwiedzić wieże ale też dotknąć historii. Na zamku bowiem stacjonuje Poczet Rycerski herbu Fastolf. Poczytajcie sobie na stronie zamku kiedy warto być KLIK
Zamek zbudowano w przełomie XIV i XV w. Jest to zamek książąt Mazowieckich. Kiedyś rzeka Wisła była tuż przy nim - obecnie jest oddalona o około 2 km.
Dzień 4
Wystawa sztuki.
Tym razem to my tworzymy dzieła sztuki. Wydrukowałam kolorowanki z zamkami i zabraliśmy się za kolorowanie i ozdabianie.
Przy okazji słuchając o średniowieczu, zamkach i rycerzach.
Teraz czas na wystawę. Naszą wystawę.

Dzień 5
Parki Skaryszewski.
To też zabytek i miejsce gdzie można pospacerować i wybiegać się do woli. Jednym z najbardziej urokliwych miejsc są okolice wodospadu. Jak tyko jesteśmy w okolicy zawsze musimy tamtędy przejść lub przejechać.

Dzień 6
Maił być zamek z Ciechanowie... ale okazało się że warsztat już dziś, a nie za tydzień... więc nie zdążyliśmy. Ale pojedziemy i Wam na blogu opiszemy!Polska ma wiele ciekawych miejsc w których już byliśmy ale o wiele więcej ma takich miejsc do których pojechać jeszcze musimy.

Zobaczcie gdzie podróżowaliśmy i powiedzcie nam gdzie warto jeszcze być!

WYCIECZKI NASZE :)

A teraz zapraszam na inne blogi - choć nie wszyscy mieli czas by coś napisać.