poniedziałek, 21 marca 2016

DNW 3 - podróże

Podróże to temat zdecydowanie dla nas. Lubimy podróżować nie tylko po okolicy, ale też dalej.
Każdy podróżuje jak lubi. Jedni samochodem, pociągiem drudzy na rowerach, jedni śpią w hotelach z pełnym wyposażeniem inni w namiotach.
My należymy do tych drugich.
Dziś zabieram Was do SOLILANDII, czyli jak zwiedzać Wieliczkę z dziećmi.
Nasza przygoda z kopalnia Wieliczka powinna zacząć się od tych książek. U nas było na odwrót - Wam podpowiem, że książki powinny być wstępem przed wyprawą.

Solilandia to wielkie solne korytarze, groty i jaskinie w okolicach Wieliczki. Zamieszkana jest przez Sololudki czyli dobre solne skrzaty niewidoczne dla ludzi. Ich królem jest Skarbnik - król wszystkich istot mieszkających pod ziemią.  Soliludki nie tylko żyją pod ziemią - są też dla pracowników kopalni bardzo przydatne. To dzięki nim górnicy jak zgaśnie im lampa potrafią wrócić do miejsc gdzie inni górnicy ich znajda. Potrafią też pomóc zmęczonemu górnikowi w jego ciężkiej pracy - ale tak by się o tym nie dowiedział

Oprócz soliludków żyje tam jeszcze wiele rożnych istot takich jak:
  • pukawki (to one usuwają metan z kopalni),
  • solonie - to wielkie stworzenia przypominające smoki ale są bezzebne łagodne i pomocne
O soloniach to można by wiele opowieści napisać jedne nawet są już opisane. Ja waw tylko po krotce je opisze. Solonie wylegają się z jajek. Zaraz po wykluciu trzeba takiego solonia nakarmić przysmakiem solilandi czyli soliladkami. Jak tego nie zrobimy i soloń nie otrzyma odpowiedniego pożywienie zamieni się w groźnego i drapieżnego solizaura, który przez ludzi nazywany jest smokiem. Jednym takim groźnym solizaurem był na przykład Smok Wawelski.
Takich przygód jakie mają soliludki, możemy szukać na terenie kopalni Wieliczka  - tu są organizowane wycieczki razem ze Skarbnikiem.
My Skarbnika nie spotkaliśmy choć jaja solonia znaleźliśmy. Nasza wycieczka była zwykła turystyczną trasą - może dlatego nie udało nam się Skarbnika zobaczyć.

Wracając do podróży.
To zachęcam Was do udziału w rodzina.pttk My w tamtym roku odbyliśmy wiele wycieczek - cześć opisaliśmy na tym blogu, część tylko w kronice którą należy tworzyć. Podróże z dziećmi nie są trudne. Trzeba tylko podjąć tę decyzję i wyjechać.
Dzięki rodzina.pttk udało nam się wygrać wyjazd do schroniska - już nie możemy doczekać się wyjazdu.

Przed takim wyjazdem zawsze bazujemy na naszej liście wyjazdowej.

Lista ta pomaga nam przy wielu pakowniach i dzięki niej nie zapominamy. Lista zmienia się ze względu na porę roku lub długość wyjazdu - ale baza zawsze ta sama.

A teraz nasze wycieczki:
Najlepiej przez nas wspominana to wycieczka wzdłuż naszego morza. Wybraliśmy się tam rowerami (rok 2014) z dwójka małych dzieci. My rowery, przyczepka, namiot i 10 dni przygody. WARTO BYŁO.
Morze nasze jest cudowne. Są take miejsca gdzie turystów "smażących się" na plaży nie znajdziesz.

Wycieczkę opisałam w ramach konkursu na Dziecko w podróży - poczytajcie sobie /szlakiem-polskich-latarni-morskich-na-rowerach-z-dzieckiem-nad-morzem/

Inna ciekawa wycieczka to rejs kanałem ostródzko-elblaskim. Tu popływacie sobie na trawie a jak kapitan pozwoli to i statkiem posterujecie.

Zwiedzanie Skalnych Grzybów z noclegiem w namiocie przy schronisku Zygmuntówka to nasza weekendowa wycieczka. Przygoda wielka.

Śladami Kopernika i nasze podróże w poszukiwaniu śladów które po sobie zostawił

Razem z Baśka Murmańska zwiedzamy Twierdzę Modlin

W tym roku byliśmy już:
  • Rezerwacie Przyrody Wyspy Świderskie i sprawdzaliśmy czy Wisła zamarzła.
  • W Spytkowicach na nartach i okolicznych górkach gdzie wiosna nas przywitała.
  • W Wieliczce o której pisałam powyżej

• A gdzie będziemy to jeszcze czas pokaże. W kwietniu wyjazdów nie planujemy, ale do maja zaczynamy nasze podróże.
A tu jak już przejrzycie inne blogi - zerknijcie na naszego i poszukajcie innych naszych wycieczek,

Słowo mamy
Nasza szkoła domowa
FB Dziecko na warsztat

9 komentarzy:

1. Ciut zazdroszczę tylu wypraw i podziwiam zwłaszcza za tą wycieczkę rowerową ;-)

OdpowiedzUsuń
  2. Super! Podróże na żywo - u nas będzie tylko teoria ;)Bardzo fajny warsztat - pozdrawiam ;)

3. Jestem pod wrażeniem wycieczki rowerowej z całą gromadką, toż to cała eskapada, super!

4. Cudowne miejsca odwiedziliście! My też uwielbiamy podróżować z dziećmi a po waszym warsztacie na naszą listę koniecznie wpisujemy Wieliczkę i Kanał Elbląski.

OdpowiedzUsuń
  5. <3 Cudnie!!! Dziekuje za informacje o Solandii, w tym roku chcemy ja odwiedzic, poszukam wczesniej ksiazek. Wycieczka rowerowa sladami latarnii tez mi sie marzy :) Rodzinke PTTK tez serdecznie polecamy!!! W 2016 roku bierzemy udzial juz 4 raz w zabawie :) Do zobaczenia na szlaku!!! Planujecie byc na ktoryms ze zjazdow Rodzinki?

6. Kanał Ostródzko-Elbląski <3 Czy wiesz, że może widziałaś nas z łajby? ;)

7. Serię "Solilandia" znamy i bardzo lubimy!!! Wieliczkę też znamy, bo mieszkamy całkiem niedaleko, ale zachęciłaś nas do rejsu kanałem ostródzko-elbląskim i poszukiwaniami śladów Kopernika. To są dla nas tereny jeszcze nieznane. Dzięki wielkie!!

OdpowiedzUsuń
  8. Fantastyczne podróże! Wasze dzieci będą je dłuuugo wspominać z dobrym skojarzeniem, tego jestem pewna :) A co do Wieliczki, to nie wiedziałam, że są tam dodatkowe korytarze typowo robione pod dzieci :D Jak byłam mała pewnie ich jeszcze nie było, to jakiś nowy projekt? Musimy się wybrać przy okazji wizyty w Krakowie :3

9. Fantastyczne podróże za Wami :-) Życzę wielu kolejnych tak wspaniałych wypraw :-)